onsdag 1 augusti 2012

Testar att blogga från mobilen

Har försökt i flera månader att få blogger apen att funka på mobilen. Det är ett bra komplement och något som troligtvis kommer att göra mitt bloggande mer frekvent! Äntligen tror jag det funkar...
Igår grävde jag hela dagen, flyttade om och planterade. Ena sidan på framsidan är nu färdig och jag är väldigt nöjd. En väldigt skön känsla då jag ofta är väldigt självkritisk.
Det blev en blandning av vackra blad och ljusa färgtoner. Även fast jag älskar rosor så vill jag inte ha dem överallt. Ett område där blad och kontraster får regera är något jag drömt om för framsidan som ligger i väster läge med sen eftermiddagssol. Jag planerar att sätta en ginnalalönn där också så det kommer på sikt bli skuggigt och perfekt för bladväxter som olika hostor, ormbunkar mm.
Jag hoppas att det blir en lummig del av trädgården med lite djungelkänsla. Anna med bloggen Anna vattenkanna
har en fantastisk djungel i sin lilla trädgård. Där har jag hittat mycket inspiration.

1 kommentar:

  1. Kul att göra en ny rabatt! Problemet är att man ofta planterar för tätt har jag lärt mig av egen erfarenhet.! Det ser tomt ut och man tycker att man kan sätta en växt i tomrummen.......problem senare när allt växer in i varandra :) din rabatt ser dock perfekt ut gällande avstånd :) PS jag har mejlat dig DS

    Kram

    SvaraRadera